Wees relevant!

Relevantie is belangrijk. Niet alleen om te overleven in een concurrerende sector, ook om plezier te houden in je werk. Daarom willen wij relevant zijn. Voor medewerkers, voor klanten en voor de maatschappij. Voor ons is het daarom belangrijk om de toegevoegde waarde van Aquesta te blijven ontdekken en bieden.
Het is de valkuil van Blokker en V&D geweest. Zij waren niet meer relevant. Hun producten en dienstverlening waren niet meer onderscheidend. Alles wat zij boden, is tegenwoordig op elke straathoek en in elke webwinkel te verkrijgen. Dan overleef je niet. Hetzelfde gevaar ligt in de ICT-sector op de loer. Er zijn veel IT-bedrijven die veel producten aanbieden, maar daar slechts globale kennis van hebben. Wij redeneren graag andersom. Aquesta biedt een beperkt aantal producten, maar heeft daar diepliggende kennis van.
Als een klant A zegt, bedoelt hij eigenlijk B
Opdrachtgevers verwachten tegenwoordig dat je ze ontzorgt. Als de klant zegt: “regel het maar”, wil hij later niet worden geconfronteerd met verrassingen. Daarvoor is het van belang om een echte relatie op te bouwen, waarin je uiteindelijk als het ware aan een half woord genoeg hebt. Door veel ervaring en kennis van onze producten en de markt, verstaan wij de klant. Er zijn teveel bedrijven die als een klant zegt product A te willen, de weg van de minste weerstand kiezen en product A ook daadwerkelijk bieden. Direct, zonder de klant echt te (leren) kennen of door te vragen. In de praktijk blijkt echter dat als een klant A zegt, hij eigenlijk B bedoelt. Door samen met de klant de echte vraag te verkennen en eerlijk te zijn in nadelen die aan keuzes verbonden zijn, kom je tot de beste oplossing. Dan onderscheid je je.
Een klant vergeet vaak hoe fijn iets is, maar bijna nooit hoe vervelend iets was. Steeds meer klanten komen bij ons terecht na slechte ervaringen bij een ander bedrijf. De kans is groot dat ze vervolgens precies dezelfde producten afnemen die ze gewend waren, maar wij onderscheiden ons door met de juiste kennis de beste inrichting en ondersteuning te bieden.
De beste invulling van de IT-wens van de klant, staat bij ons daarom op één. Daarna kijken wij pas naar het financiële plaatje. Als we puur naar de omzetcijfers kijken, hadden we bij veel klanten een andere keuze gemaakt. In ons geval neemt een aantal klanten slechts een beperkt aantal producten af, maar die zijn wel enorm tevreden omdat we samen tot de beste oplossing zijn gekomen.
Zo worden onze klanten ambassadeurs van Aquesta. Zo onderscheiden wij ons. Zo zijn we relevant. Zo houden wij plezier in ons werk.
Ben jij relevant voor jouw klanten?