Doordacht groeien. Wij bevinden ons met Aquesta in een groeifase.

Doordacht groeien. Wij bevinden ons met Aquesta in een groeifase.

Bij de keuzes die wij maken houden we altijd de langere termijn voor ogen.

De motor van je bedrijf zijn de mensen. Het is van essentieel belang om altijd scherp te houden of de juiste mensen wel op de juiste plek zitten. Snelgroeiende ondernemingen verliezen die hoofdvraag nog wel eens uit het oog en groeien vooral symptoom gedreven. Komt de servicedesk om in het werk? Dan wordt er voor die functie vers bloed geworven. Maar los je daarmee je groeipijn echt op?

In onze visie mag de groeipijn nooit ten koste gaan van de kwaliteit van de technische, commerciële en administratieve dienstverlening. Wij kijken daarom verder. Natuurlijk willen we de servicedesk ontlasten als daar de druk proportioneel hoog is, maar wij willen eerst antwoord op de vraag waardoor het komt dat daar de druk zo toeneemt. Wat dat betreft heeft je aannamebeleid veel raakvlakken met de echte IT-wereld waar je incidenten en problemen hebt. Een probleem is de onderligger van incidenten. Als je alleen de incidenten oplost, los je het probleem niet op. Wij bepalen dus eerst of de groeipijn incidenteel of structureel is.

In ons geval zien we over de hele linie meer werk op ons afkomen. Er dienen zich meer projecten aan en ook onze salesafdeling ruikt meer kansen. Door deze 360 graden benadering beseffen we dat we met alleen symptoombestrijding het op langere termijn niet gaan redden. Wij reageren niet alleen reactief op groeipijn, maar geven proactief invulling aan onze personele invulling. Op een gestructureerde manier bepalen wij waar de schoen het hardst wringt. Ik durf te zeggen dat wij ons daarin best wel onderscheiden ten opzichte van andere bedrijven. Door proactief te handelen, kan het betekenen dat je verse krachten niet direct declarabel zijn en letterlijk als investering moeten worden gezien. Ook nu zijn we al met medewerkers in gesprek die op termijn een welkome aanvulling zijn voor ons team. Dan vind ik het geen probleem om eerst een paar maanden in zo’n nieuwe collega te investeren. Want wij streven als Aquesta enkel naar topmensen. Daarmee bedoel ik werknemers die resultaat opleveren én passen bij de cultuur en kernwaarden van ons bedrijf. En daar stellen wij dan ook iets tegenover. Behalve een goed salaris, zijn dat uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. Wij willen medewerkers perspectief en een veilige en vertrouwde omgeving bieden. Een gemiddelde medewerker brengt immers meer tijd door op het werk dan thuis bij het gezin. Dan moet het hele plaatje goed zijn. Bij Aquesta is dat totale plaatje goed. We horen vaak dat IT-bedrijven klagen over het gebrek aan goede krachten. Door gericht de groeipijn te bestrijden en doordacht te groeien zien wij de topmensen bijna als vanzelf op ons afkomen. Zo gaan wij met vertrouwen de toekomst tegemoet.

Terug naar overzicht